tisdag

pomes och korv

blev det till mat idag! Billigt och smidigt,, tror att det var någon form av standard fredags mat på 70-80 tal :-).. nu leder väl taccos rätterna! Tittade på familjen annorlunda igår och beundrar dem alla. hur de sliter för att få allt att gå ihop.. Naturligtvis har jag en favorit familj jag gillar deras gulliga sätt mot varandra de andra 2 familjerna sitter jag mig mest och retar mig på,, 1 mer än den andra :-(,, kan inte rå för det men ibland kan jag reta ihäl MIG PÅ saker! Det som retar mig mest nu är ordet FIKA! Hallå det är ett låtsas språk,, fikonspråk! Jag kan lika gärna bjuda mina vänner på "kokofofe! ja i talspråk så biter jag ihop och låtsas att det regnar.. men från hyresgäst föreningen ta med eget "fika" sen dessa invandrare som öppnar någon form av affärsrörelse,, där skyltarna tydligen är beställda på ett reklamföretag,, sägs om detta "Paj Fruckt" det heter väl "Fruktpaj ja sådanna saker sitter jag och tänder till på ! Hoppas ni andra har det gott nu i vår värmen... "obs stavfel på denna sida får ni eller bör ni ha överinseende med ;-) kram

Inga kommentarer: