tisdag

sitter här och grubblar

och plötsligt slog det mig detta att socker beroende och alkoholism går hand i hand! Har ju barn med en som är alkoholist och när han höl sig nyckter och gick på simn behandling kunde han berätta om varför och hur han resonerade när han tog ett åter fall! Socker berondet som jag lider av slog mig nyss av likheten,, när jag var till affären förut så köppte jag 3 kexchoklad.. kom hem tittade på simsons hmm kexchoklad,, men då började jag bygga upp taktiken,, för godiset ville jag ju så snabbt som möjligt trycka i mig helt ensam,,, vilket jag fick andledning till den lilla inte hemma och den stora gick till en kompis,, jag rusade till skafferiet hämtade en och på 2 sekounder hade den landat i magen, hmm tänkte jag då jag har ju 2 till.. då kom en tanke att "jo visst har jag hört någon stans att det är bättre att trycka i sig allt på en gång" jo då resonerade jag.. när jag öppnade den sista så sa jag till gubben men du jag köper ju så sällan godis ja och det höll han ju med om! Nyss så va socker trollet inne i hjärnan och sade ill mig men ta lite dricka en svälj gör ju inget! Vilket jag gjorde vet att jag satt igång en prosses nu,, likt en alkoholist som plannerar och smyger för att få tillgodo göra sig något för stunden lust fyllt,,Så det exet berättade till mig så var det !jag ska bara ta en en öl gör ju inget, ä jag tar en till sen märker man själv att nu är jag ju full då är det ju kört då är det bara att passa på att supa järnet, för det blir ju ett jäkla tjat en då.... kram p er

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Vännen, det är jättesvårt att komma tillrätta med sockersuget!
Nu har inte jag det som tur är, men jag har "matsug" istället....:))
Jag ääälskar mat, är överviktig och behöver gå ner ca 10 kg...men jag KAN inte!
Har gått ner 3 kg nu, men det är svårt....försöker öka på motionen oxå...håhåhjaja...
Sköt om dig...kram Ia/Syrenee