söndag

Livet går vidare

Fick ett tragiskt besked i går en vän till mig har somnat in! Hon var dålig både i KOl och cancer , sen hade hon vist bråck å pulsådern samt andra krämpor! just KOL en, var en stor bidragande orsak, hon pep och rossla men puffa på in i det sista :-(, kanske dags att verkligen ta tag i detta med att sluta röka. Men det känns ledsamt för faktiskt så har hon stöttat mig massor av gånger! Vi gick på folkhögskola när vi lärde känna varandra,samt hennes dotter och barnbarn. Barnbarnet och min lilla tjej har lekt massor och när de var mindre så påminde då om varandra lika ljusa och små och späda. Men nu sk jag försöka få tag i dottern där och fråga när de och vart de ska ha begravning! vill verkligen ta avsked av henne och jag vet vilka blommor jag ska ge,, Tulpaner hoppas att det går att få tag på så här års,, det var allt idag kram p er

1 kommentar:

Ia sa...

Hejsan!
Ja, om du kan sluta så är det jättebra.....annars får man ju KOL till sist! Min svärmor rosslar som ett gammalt ånglok och får knappt luft ibland....men hon klarar inte att sluta ändå.
Själv rökte jag i över 20 år men slutade för 18 år sen....jag var storrökare men det gick över förväntan ändå, man måste vara väldigt motiverad.
Gubben slutade för 1 år sen och han tyckte det var jättejobbigt....men det gick.
Så gör ett försök du, men planera först hur du ska göra när du blir sugen och hur du ska ändra de rutiner där du brukar röka.
Sköt om dig och ha det bra....förtsår att du saknar din vän.
Kram