onsdag

är inte duktig

på att uppdatera min blogg,, men jag gör så gott jag kan! tid det har jag men vet inte varför jag inte skriver varje dag,, för som en psykolog sa till mig en gång"även om du är hemma hela dagen så något händer det under dagen" ja det har hänt lite på morgonen,, dels så kommer stora tjejen hem med sin kompis,,, för de bara vägrar vara med på gympan! min stora har hela tiden varit ärlig mot skolan och sagt att "hon skiter i att hon får ig" ja det är ju sunt att stå för vad hon vill.. men nu är det så här att hon kommer knappast få godkännt i sin matte,, jag har talat om att om hon inte gympar så kan hon plugga in matten i stället,, nej det är smartare att gå hem hit med en kompis än att plugga matte i skolan (enligt henne) det är ju nu det gäller för henne hon ska börja gymnasiet och ska in på omvårdnadsprogramet,, ja ett tag skulle hon ju bli läkare men då mste man nog kunna lite matte och röra på sig lite mer!! nej hon är inte överviktig,, så jag slipper tjata om det också,,,, kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir svårare och svårare att motivera ungarna att läsa, ju äldre de blir. Lycka till
Du ska också få en UTMANING av mig. kolla min blogg.

Marina sa...

Ja du det är inte lätt att vara förälder och inte tonåring heller som inte förstår att mammorna vill deras bästa och vet en massa saker som dom inte vet eller förstår än!!!

Kram på dig!!