tisdag

semladagen


o inte en liten peng att köpa några för,,, fasen att jag trodde att denna månad skulle vara rikare en förra :-(.. och det beror på att jag inte vant och lärt mig dessa e-fakturor ännu!! jag betalar alltid in mina räkningar när jag får in pengar,, o jag skiter fullständigt i att räntan på de pengarna tillfaller den som får dem,(,eller banken jag vet ej) men nu har jag både fritids räkningen och comhem som e-faktura.. det 'är bara det att jag måste ta bort datumet när den ska vara betald om den ska skickas från mitt konto dirrekt, o det hade jag missat på den stora räkningen 816 kr,, så jag gick där glad ihågen förra veckan och tänkta att nu har vi ju nästan över 100 kr per dag tills den 19:e . men när jag kollade bankens sida i helgen så stod det ett medelande om betalning,, gissa att budgeten sjönk,, till 50 kr per dag,,,,
oki det kunde varit -50 per dag *LER SARKASTISKT* ska till sjukgymnastiken,, nästa onsdag,, tur att inte ungarna har sportlov förens den veckan det rammlar in pengar,, för då hade det varit ännu olidligare*** nej nu ska jag sura över att jag inte har råd att köpa semlor ,, därför la jag in en bild på en enorm hamburgare " hittat på nätet" kram på er

3 kommentarer:

Marina sa...

Visst är det trist när man har trott att det ska vara på ett vis och sen så visare det sig att det inte blir så!!!:-(Har du ingen som kan bjussa på en semla idag??

gunsan sa...

kan väl vara ärlig och säga att jag köpte en för 2 veckor sedan,, (brukar hålla mig till den riktiga dagen) så jag får väl leva på det,, fast jag lagar go mat idag kålpudding *slurp* doftar gott nu,,,

Marina sa...

Fresterska där...Jag vill oxå ha kålpudding :-/