tisdag

22/2 ett omen tal för mig

det är faktist så att det är både lycka och sorg som jag assosierar med 22/2! förra året var det ju lyckligt,, så för ett år sedan så gick jag som på moln nykär och superglad,, men går man tillbaka 18 år så var det verkligen sorgensdag,, min mor gick bort den dagen,,,men man kan inte gräva ner sig hela livet för livet går vidare.. den 22/2 98 var lill tjejen beräknad att födas,, men hon väntade till den 1/3,, som också är ett knepigt sammanträffande då 97 hade Inez namsdag.. och det hette exets farmor som avled hösten 97,, och de äldre tittade ofta i kalendrar vem som hade namsdag etc,,och speciellt hon! hon ringde alltíd till exet när han fyllde år och då sa hon att den hade ju namsdag då,, men de flyttar runt på namnen så nu vet i fasen vem som namsdag med vem som fyller,, men ha de gott nu kramisar

5 kommentarer:

Marina sa...

Det är konstigt sånt där tycker jag!

Jonte skulle vara född den 24/4 när hans farmor skulle ha fyllt år om hon hade levt!(Hon omkom på Estonia)

Marina sa...

Ha en trevlig helg!!!Kram!

Marina sa...

Halllllllllllllllllllllllå!
Hur är läget..
Sitter här och är lite avtrubbad, har tagit citodon för axeln, har så himla ont i gen..
Måste fasen ringa doktorn igen..
Men jag har inte ont på samma sätt som innan op,men kanske har ngt inflammation i den??
Bäst att kolla upp det..
Kram!

Syrene sa...

Hoho!
NU har jag äntligen lyckats logga in här så jag kan skriva...:)
Hoppas din förkylning är borta nu, själv hostar jag lungorna ur mig tror jag....men pga av min läkarfobi så avvaktar jag väl ett tag till o hoppas på att överleva...:)
Ha det bra o sköt om dig....kram Syrene

gunsan sa...

hej syrene !! kul att du kan skriva nu,, ja det var illa med din förkylning :-(.. jag fick väl en Önskedröms förkylning, satt i i 4 dagar och jag slapp hostan ?? jisses va förvånande det var ?! kramis på dig