lördag

ojsan redan mars??

vad tiden går,, just nu håller jag på att förbereda middagen Lask med kokt potatis och chilli lime sås,, alltså lax men jag gillar ju att förvrida ord så jag gjorde det nu oxo :-),, blir inte den såsen jag älskar och för övrigt familjen men,, jag brukar göra en sås på cremé fraiche , dill , röd rom brukar köpa den som kostar rumt 20 kr,, sen har jag i lite salt vitpeppar och några droppar citron,,,, ur god så testa den till fisk ,, nej nu ska jag duka sen är det mat,, kram P´ er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den såsen låter jättegod. Röd rom?
Har jag aldrig sett. Har du ingen chili i? Jag tål inte chili så det vore bra. Kram på dig och ha en skön helg.

Marina sa...

Den såsen brukar vi oxå ha till lax..den är urgod..Sen finns det en man kan köpa i påse som är skit god..Kommer inte på vad den heter..Något med lime smak...
Ha det gott!Kram!

gunsan sa...

bella ursäkta men jag vet inte hur jag ska komentera i din bolgg så jag svarar här! nej denna sås har jag ingen chilli i,, jo det finns både svart och röd rom, här har de burkar i alla prisklasser från 19 90 till över 50 kr,, gissar att den jag köper inte är den "finaste" men den duger gott,,,faktist att man kan piffa upp fiskpinnarna med den såsen ;-) kram p er bägge