torsdag

var tar tiden vägen??

halva veckan redan gått.. Tycker tiden bara rusar iväg.. Idag ska hjag på till arbetsterapepten,, kolla på lite olika hjälpmedel som ska kunna under lätta min vardag.. så om en timma måste jag gå till bussen och jag ser ut som ett skatbo i skallen :-( lillan fortfarande febrig har gett henne vatten 2 ggr i natt jag första gången gubben gick upp nästa ggn,, han har ju aldrig upplevt småbarnsårs mitt i natten uppstigning,, det är jag glade att slippa nu, va jag avskydde detta välingande mitt i natten så att ge vatten någon gång per år är inte så farligt,, kram

2 kommentarer:

Helena sa...

Hittade hit via Marinas blogg.
Ser att du också är reumatiker......jag har RA,atroser och troligen bechterew.
Vad har du för typ av reumatism?
Hoppas dina barn är friska snart och att du inte blir smittad.
Ha en bra dag!
Kram

Helena sa...

Psoriasatrit....då har du samma som Marinas Jonte.
Ra är det som förstör mina leder mest men med lite tur nu så lungnar inflammationerna ner sig av Enbrelsprutorna.
Atroser kan de inte göra nått åt mer en operation och värktabletter.
Bechterew är ganska nytt för mig men de har hittat en massa benpålagringar i bäckenet....bara att hoppas att det är en mild variant jag fått.
Men eftersom det redan syns på röntgen så lutar det ju inte åt det.
Som du säger så gäller det att röra på sig för att inte stelna till och det gäller alla mina sjukdomar.
Inte det lättaste när man har ont jämt men jag har två vovvar som håller mig på benen.
Mina händer är också onda och jag har ingen knytförmåga i dem.
Jag håller igång dem genom mitt kortmakeri.=)
Har haft min RA i drygt 20 år nu.....hur länge har du varit sjuk?
Precis som du säger så får man försöka göra det bästa utav det.....försöka hitta sånt man kan göra i stället för att reta sig på allt man inte kan.
Ha en skön kväll!
Kram