tisdag

rulles vin mm

ja så har man handlat för denna månad,, var till maxi på fm.. hade lovat en kompis att köpa ett pack rulles hemsatsvin,, dels så har vi fått ta några glas av henne så jag och min andra vännina kände oss nödda att köpa tillbaka en sats till henne,,, men jag glömde ju att köpa rabarbersaften,, som hon kommit på att ha i när vinet jäst färdigt..och det ska ju vara den utan konserverings medel.. och inte alla affärer har den saften! så det blev att fara till lite andra affärer under dagen... Men till slut löste sig det hela... Nog om idag,, igår var det en ännu värre dag.. min stora tjej har ont i halsen feber etc sedan i torsdags,,, men de sa på sjukvårdsupplysningen att prickar i halsen inte alls är ett tecken på halsfluss,, så vi avaktade tils igår fick tid på vc och kom snabbt till en läkare hon var från något öststats land.. men hon tog inget prov i halsen på henne utan det blev en snabb sänka,, o var det inte högt så var det inte någon fara sa hon.. o hon skulle inte få penecilin.. men det var högt och hon sa att vi kunde få recept om vi ville? ja sa att det tycker jag att hon ska ta,, så vi satt där och väntade på att e receptet skulle gå in till apoteket vi satt väl där en timma men det kom inte in något ähh nu går jag hem för vi skulle göra annat! Ringde och kollade men inget recept kommit in! Så i morse var jag illa tvungen att ringa vc och fråga vad de sysslade med? Men syster sa att det var utskrivet på e recept som hon såg,, hon lovade prata med doktorn o ringa upp senare .. och det gjorde hon ! O antagligen hade doktorn inte tryckt på enter?! men medicinen är hämtad nu och hon har börjat på sin kur.. Kram

3 kommentarer:

Helena sa...

Hoppas att dotterna kryar på sig nu när hon äntligen fått sin medicin.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Anonym sa...

Hoppas att det blir bättre till helgen...
Ja du inte är det bättre inom sjukvården nu inte..Tycker att det blir sämre och sämre...Allt ska ju skötas via den där j*a datan...//Marina

gunsan sa...

ja hon piggnade på,, t o m att hon va iskolan dagen efter,,sen kom hon hem o va glad,, hon har fixat G p matten så nu kommer hon in på omvårdnads programmet,,, ja jag blev också jätte glad när hon sa det,, kram p er